1 mars 2008

12 timmar

Ett misslyckat packningsförsök, en riktigt bra teaterpjäs, inköp av två vakuumpåsar, ett misslyckat packningsförsök till, ceasarsallad som lunch och chips som efterrätt och ett ganska lyckat packningsförsök.


Fem sms hit och fem sms dit senare hoppas jag att alla missförstånd är borta.
Jag tycker om dem jag träffar två gånger i månaden. Dem joiden kanssa syön jokiraputoastia once a month with at Kerttu och dem I'm drinking afternoon tea with kerran kuussa Siriuksessa. Någon känner sig utanför i en trespråkigröra, någon kritiserar någon annan som i sin tur tror att jag också känner mig utanför. Jag känner mig inte utanför. Jag trivs.

Och jag som nu och då tänkt att det är så roligt när personer från tre olika språk och fyra olika kulturer kan umgås obehindrat över gränser. Det var kanske inte så enkelt. Jag tror att det här kan kallas kulturkrock.

Inga kommentarer: