17 mars 2008

tur och retur

I morse var jag i Åbo. Igår var jag på årsmöte, bland annat. Att flyga en måndagmorgon måttligt bakfull är inget jag rekommendera. Det var nästan så hemskt att jag lyckats förtränga att jag natten mellan lördag och söndag låg sömnlös på en färja. Nästan. Ett glas skumppa en söndageftermiddag stannar sällan vid ett glas när man har roligt. Jag tror nästan att jag hade lite för roligt för mitt eget bästa. Nästan.

Jag har en ordförandeklubba i min handväska. Medelåldern i föreningen är 61 år. Och så är vi vid åldern igen. Men jag låter någon annan stirra sig blind på ålder den här gången. Det är de så bra på.

Imorse när jag steg in i huset och jag hörde de andra prata i köket kändes det faktiskt som att komma hem. Sedan slocknade jag på sängen med kläderna på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till klubban, det ska bli roligt!! :)

när det börjar sa...

Tack och grattis själv!