19 mars 2008

vi är bra på olika saker

Jag var dålig på att skriva idag. Att radera text var jag bättre på. Sånt gör lite ont inom en. Trots att det är dålig text som stryker med. Trots att jag gör det medvetet.

Några timmar senare insåg jag vad som kan göra än mer ont. Att tvinga fram två sidor text, sedan i misstag tvångsavsluta programmet och därefter inse att de två sidorna är borta. Oåterkallerligt borta.

Efter det debuterade jag som diskmaskinstömmare istället. Det kändes mera passande. Det har alltid varit någon annan som hittills varit ivrigare och snabbare med att tömma diskmaskinen, föra ut roskis, dammsuga, moppa golvet, köpa toalettpapper, baka tosca-kaka. Jag brukar bistår med att torka arbetsbordet rent från brödsmulor, hämta in posten och en gång torkade jag upp någon annans syltfläck efter att jag stigit i den.

Inga kommentarer: