6 mars 2008

kollektiv frukost

Jag åt rågbröd med pepparsalami och drack te. Marcus åt flingor och filmjölk. Fredrik åt wienerschnitzel. Helt plötsligt känns det inte alls konstigt om jag stiger upp mitt i natten för att koka pestoris.

I köket hänger en white board tavla där man kan skriva meddelanden på. Redan tredje dagen av fyra möjliga som det står på tavlan att man ska ta hembakade kex/kaka/bullar. Man blir bortskämd. Igår kväll satt jag i köket och drack kvällste medan tyska Steffen debuterade som kanelbullsbakare. Han är en bättre kanelbullsbakare än mig.

ps 1. Idag fick jag nät till arbetsrummet. It-avdelningen ringde och frågade varför jag inte helt enkelt stoppat nätverkskabeln i väggen, eftersom jag har en Macbook. "Jaha, hoppsan, var det så enkelt", svarade jag och skämdes lite över alla meddelanden jag lämnat till dem om mitt "problem".

ps 2. Ikväll blir det Stockholmsfika. Ska bli skönt att komma bort från huset en längre stund. Se lite andra människor. Dricka Latte och byta böcker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

byta böcker? jag vill också! Sverige verkar jättecharmigt ;)

tapZa sa...

Vilken av drinkarna Fidel Castro, Långben och Ålands hav låter mest tilltalande?

när det börjar sa...

Jessica: Jag brukar syssla med det i Åbo också, du får hänga med någon gång! (Men egentligen dricker jag främst cider/kaffe på Åbo-träffarna numera). Och då menar jag inte DE Åbo-träffarna som man kanske tänker på, utan på helt andra.)

Tapz: Uh.. vatten, vatten, bara vanligt vatten ;)