26 mars 2008

två dagar

Igår blev en Stockholmsdag:
Lunch med föräldrar, gång av och an längs Drottninggatan med föräldrar (ungefär Åhlens, Designtorget, Lagerhouse, Åhlens, H&M, Hälsokostaffär, Åhlens, Hemköp), följa föräldrarna till rätt till-hamnen-buss, "Hejdå! Du ska väl inte stanna allt för sent ikväll här i storstan", Jens Olof Lastheins White Sea Black Sea (som jag gillade mycket och som påminde en del om Martin Parr), Maria Fribergs Boys are us (som var helt okej men som inte lämnade egentliga spår), Joanna Rubin Drangers Fröken Livrädd på Sergels torg (som är en av mina favoritillustratörer, kul utställning men en liten besvikelse eftersom jag sett nästan allt tidigare), fingrande på Martin Parr böcker som jag aldrig verkar ha råd med, inköp av signerad Joanna Rubin Dranger plansch som fattas i min samling (och som jag inte heller vet om jag egentligen hade råd med), kaffe x 2 med dagens tidningar och kaffe x 1 med kompisar.

Idag tvingade jag fram en skrivdag:
Det känns nästan bara jobbigt. 2 sidor skrivna på Helsingfors-föredraget om etiska överväganden inom bloggforskning. Bättre än ingenting (det vill säga: så länge jag inte raderar allt imorgon ( i övermorgon, övermorgonsmorgon eller nästa vecka innan jag ska prata) på grund av att jag inte är nöjd).

Inga kommentarer: