3 mars 2008

spending quality time

Jag har snart suttit två timmar på Arlanda. Hur roligt är det? Inte så roligt.

Utanför bjuds det visserligen på skådespel av taxichaufförer. Det viftas, ropas och bugas. Tydligen fungerar det inte så att den som står först i kön får passagerare. Här ska det charmas. Påminner mig om min taxifärd mellan Axamo flygplats och Jönköping för några månader sedan. Helt plötsligt hade en taxichaufför viftat till sig både mig och två andra. "Inga problem, alla ryms. Tre destinationer. Inga problem" Och jag som skulle av sist fick en extra guidetur i Jönköping med omnejd.

Tror jag tar tåget till Uppsala så småningom. Dryga fem timmar tills jag får nyckeln till mitt boende. Kanske. Verkade rätt oklart när jag ringde hyresvärden. Undrar om Uppsala tågstation är mera spännande än Arlanda. Eller bäst skulle det vara om jag hittade enorma förvaringsutrymme till mina enorma väskor. Då kunde jag ta en promenad. Jag vågar mig inte på en avstickare till Stockholm. Avstickare till Stockholm är aldrig billiga.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med det svenska äventyret! Förresten, min resa är bokad nu. Den 10-14 april. Jag hoppas att det passar dig, annars får jag sitta på Arlanda... Eller så kanske jag vågar ta mig till Stockholm. :D

Anonym sa...

Uppsala tågstation är liten och inte alls spännande, MEN där finns PocketShop :D

Anonym sa...

..och det finns en bar next door =)! Välkommen till Sverige!

när det börjar sa...

U: Det passar utmärkt! Inte ska du sitta på Arlanda. Ingen gästmadrass här, men det fixar vi när det är dags!

Jessica: Orkade inte klämma in mig dit med väskorna, men läste nästan hela Fem knivar hade Andrej Krapl, som jag hade med mig. Och jo du har rätt, varken spännande eller stort.

Happiness: Tack. Blev så överlycklig för att jag lyckades roffa åt mig en liten del av de få bänkar som fanns där så jag rörde mig inte ur fläcken :D