26 mars 2008

ett litet varför senare

Fick ett snabbt men varför igår i anknytning till mina textraderingar. Ja, varför? För att texten inte är tillräckligt bra. För att jag nånstans längst inne tror att jag kan skriva bättre, skarpare, mera teoretiskt, mera mitt-i-prick. För att jag själv inte är nöjd. Var arg och besviken på mig själv hela bussresan mellan Stockholm och Uppsala.

Beslöt mig idag för att skriva utan att (i alla fall) samma dag radera, filtrera. Gick sådär tills jag fick dagens rapport från min postvakt. Det har kommit ett brev på posten. Det ser lovande ut med inkomster resten av året. Inte säkert, men lovande. Det räckte. Efter det har jag skrivit många sidor. Så mycket att jag nu sitter vid datorn och inser att jag badly behöver gå på toaletten, att jag inte varit utomhus idag, att jag inte ätit annat än en stor skål grönsallad och en av tyskens hembakade kanelbullar. Jag är vrålhungrig och har huvudvärk när jag stannar upp och känner efter.

Skall se om jag kan kombinera text, matintag och toalettbesök imorgon. Det är tydligen svårt ibland.

Inga kommentarer: