20 mars 2008

Det här är inte jag

Jag duschade gick ner i köket för att äta frukost ensam satt kvar en stund uttråkad knäppte på diskmaskinen gick upp till mitt rum skrev en sida jobbtext satte på en maskin kläder klädde på mig ytterkläderna och gick till biblioteket efter några beställda böcker gick hem en omväg genom kyrkogården solen lyste och jag hade kameran med mig posten hade inte kommit än jag tömde tvättmaskinen fyllde den med lakan och torktumlaren med kläderna jag tömde diskmaskinen städade i köket gick ut efter posten samtidigt som jag förde ut roskisarna jag städade mitt rum dammsög rummet fortsatte med att dammsuga hallen utanför egentligen skulle hela huset behöva dammsugas så gott som alla andra är bortresta under påsken förutom G som inte är speciellt förtjust att prata eller stanna längre än nödvändigt i köket jag tömde tvättmaskinen på lakan tömde torktumlaren på kläder och placerade lakanen i torktumlaren jag gick upp på rummet satt en stund vid datorn gick ner för att göra mat men ugnen var upptagen så jag gick upp igen läste lite i biblioteksböckerna gick sedan ner till köket igen då var ugnen ledig men köket såg värre ut än när jag i morse började städa det vad är det för vits att städa när alla bestick och husgeråd lämnas framme brödsmulorna inte torkas bort spilld saft blir liggandes och jag tänkte att jag inte är långt ifrån att ta modell efter S som skriver irriterade meddelande på whiteboarden om flott och smuts på spisen und so weiter und so weiter.

Det värsta är kanske att jag mer än en gång idag tänkt att jag kanske skulle gå till Friskis och Svettis. Trots att jag tränade där både igår och iförrgår. Trots att jag har ont i magmusklerna. Jag är så oändligt uttråkad. Alla golv i huset skulle behöva moppas.

Inga kommentarer: