27 april 2008

en helt vanlig söndag: bonga slott

Med småpanik i rösten frågade jag om det eventuellt råkade finnas platser kvar till slottsvisningen (som har begränsat antal platser och hålls endast en gång i månaden under våren). Visade sig att det inte är så pop att bonga slott (i alla fall inte utom semestertider). Minns att jag för ett år sedan såg tre herrgårdar/ruiner/slott i veckan under några veckors tid. Jag börjar tro att det hör till årscykeln, men kanske bara min årscykel?

Uppsala slott
Slottsträdgården och Orangeriet

Rikssalen i Uppsala slott

3 kommentarer:

Anonym sa...

Får ta och rekomendera Skokloster slott. Lovar att du inte blir besviken!

när det börjar sa...

Då får jag lägga det till min slottslista :)

Anonym sa...

Kanske något för dig? http://www.bloggen.fi/happiness/index.asp#blog_197650