20 april 2008

and the party continuous

Same place. Different time. Different people. Nu är det svensk efterfest i vardagsrummet. Låter som om de släpade hem krogens trubadur med gitarr och hittade en flerstämmig manskör på vägen.

Hittills har jag bland annat fått äran att lyssna på Green Day's Basketcase, Britney Spear's Hit Me Baby One More Time, Vi gräver guld i USA och Oasis' Wonderwall. Och Gläns över sjö och strand är tydligen en old time favourite för dem med tanke på deras ljudnivå just då. Men vem kan nu egentligen motstå en riktig hederlig julsång i april klockan tre på natten?

4 kommentarer:

0008 sa...

Sänder mitt varmaste medlidande till dig och hoppas du står ut ett tag till...! (Hämnas på morgonkvisten?;))

när det börjar sa...

En till fördel med att dela boende - om inte jag orkar stiga upp tidigt för att hämnas finns det alltid någon annan som sköter det :D

Har en konstig känsla av att jag en gång kommer att vakna mitt i natten i min tysta lägenhet och sakna det yra uppvaknande av att hela huset dunkar till "I'm a Scatman" (men det i en framtid oändligt långt från denna sömnbristiga eftermiddag). Nu tillbaka till sömn.

Anonym sa...

Skaffa en Ak47 till nästa tillfälle...

Anonym sa...

Will do. En AK47 löser ju alla problem (har jag hört)...