31 oktober 2008

först gjorde jag det, och sen gjorde jag det, nu kommer jag kanske att göra det här.

Idag inser jag att det är egentligen rätt trevligt att vakna tidigt. Äta morgonmål och ändå vara beredd på kaffe vid nio. Vara vrålande lunchhungrig vid elva. Äta lunch när andra äter lunch. Dricka eftermiddagskaffe när andra dricker eftermiddagskaffe. Promenera hem när andra promenerar hem. Känna för ett varmt mål mat vid fem.

Nästan så att jag funderar på att göra det till en vana.

Vaknade halv sex av veckans huvudvärk. Tog traditionella värkmedicinen och tittade på Wanted medan den verkade. Det är sådana huvudvärksmorgnar jag brukar somna om. Huvudvärkslösa morgnarna sover jag oavbrutet tills klockan är mycket. Idag steg jag upp halv sju och resten av dagen har jag varit lugn och harmonisk.

Såja. En dagsresumé, men ändå inget om allt det viktiga, det som egentligen betyder något. Som att jag faktiskt skrev några sidor avhandlingstext. Ny avhandlingstext, inget bearbetande tjafs. Och faktiskt finns det annat viktigt också, men det tänker jag inte skriva om, istället skall jag prova Snövits klänning och tänka på betydelsefulla saker.

Såja. Som om någon skulle bry sig.

Inga kommentarer: