21 oktober 2008

The pleasure is to play, it makes no difference what you say

Blev den absolut bästa arbetsresan hittills. Rätt mängd arbete och arbetstid som kändes som fritid (nästan), rätt människor, rätt mängd förnuft när det vara dags att säga nej, jag orkar inte just nu och förnuft att stanna länge på de rätta festerna.

Har aldrig varit på en så rolig bankett. Började redan när jag med svensk och engelsman testade our dancing shoes vid busshållplatsen innan. Jagade upp oss över att nästa års konferens ordnas i Millwaukee. Sedan mingel och öl. Sedan mingel och champange. Sedan tre rätters middag. Sedan dansk dj och discoljus. Sedan Singstar med storskärm. Debuterade sångvråligt med Motorheads Ace of Spades. Diskuterade Singstarforskning med en australiensare (alltid dessa australiensare). Tydligen är det ovanligt att inleda med en svår hardrocksång. Slutade med att konstatera att det kanske var något finländskt eftersom de enda som uppträdde med sången var jag och en annan finländare. Och om man inte hinner få med alla ord kan man alltid kompensera med luftgitarr. Har jag hört...

Idag sover jag och har lite dåligt samvete över alla mejl jag varken läst eller svarat på den senaste dryga veckan. De är många.

Inga kommentarer: