12 mars 2013

som om man aldrig varit borta

Tisdagar kan man lita på. Efter en vecka av flunssa och feber, vaknade jag och kände att det var det. Jag är tillbaka. På jobbet var det som tisdagar är mest. Samma möte, samma forskarseminarium. Det enda som skilde sig var att jag inte åt lunchsallad samtidigt som jag jobbade. Istället åt jag ute. Istället för att stanna längre på jobbet gick jag till posten efter ett bokpaket. Men annars, inget ändras. Samma jobb väntar, samma antal ord skrev jag på avhandlingen idag som jag gör varje tisdag. Samma skrivkurs är jag nu på väg till.

Fyra bokreaböcker, en katt

Utsikt över torget.

De enda och sämsta rispappersrullar jag ätit. Skyller på restaurangen.

Sämsta sushin jag ätit. Skyller också på restaurangen.
Har en gång tidigare ätit där, då tyckte jag det var okej.
När jag skulle gå dit idag försökte hitta meny på nätet hittade jag istället usla recensioner. Tänkte att det inte är så farligt, jag skulle inte äta wok som de som recenserade ätit. Det var dåligt tänkt.

Inga kommentarer: