4 mars 2013

att alltid orka vara arg

Jag blir arg. Så väldigt arg på näthat, rasism, homofobi, antifeminism och så mycket annat att blogginlägget inte kommer att vara annat än ett uppräknande om jag inte slutar här. Jag blir arg på en hel del saker helt enkelt. Så väldigt arg.

Rätt ofta tänker jag att jag borde blogga om det. Sedan blir jag så arg att jag inte orkar blogga om det. Sedan blir jag arg för att jag är en människa som inte bloggar om det, som inte bloggar någon form av motstånd. Och sedan blir jag arg för att jag hela tiden är tvungen att vara så arg hela tiden. Att det finns så många saker att vara arg på. Och sedan tänker jag Gråt inte, forska.

I fredags forskade jag (som vanligt), men hade också besök av en person som skriver artikel för Astra. Vi analyserade musikvideon och det var så intressant och roligt. När jag undervisar i kvinnovetenskap brukar det vara min favoritgrej, att analysera sånger och musikvideon. Tycker om hur teorier och begrepp kan diskuteras genom dem. I fredags blev jag så ivrig att jag tänkte att jag kunde analysera några slumpmässiga musikvideon i bloggen. Men, nej. Jag vet också att det skulle betyda att jag skulle lägga mer tid på de blogginläggen än den där avhandlingen som borde bli klar.

Så ja, bara så att alla vet, jag är arg.
Jag tänker inte blogga mer om det just nu.
Jag tänker forska.

Inga kommentarer: