4 augusti 2011

när jag vill ta paus från att skriva om internettroll i bloggkommentarer

Det är augusti nu. Jag sover med köksfönstret och sovrumsfönstret på glänt. Med ett lakan som täcke börjar det bli lite kallt. Men praktiskt eftersom jag vaknar av mig själv, av kylan, när jag legat så länge stilla att jag borde vara pigg. Idag när jag vaknade kändes det som om klockan var runt halv sex på morgonen. Det var ljuset som lyste in i rummet, kylan. Jag ropade godmorgon till katterna som brukar komma springande. Knut upp i sängen och lägga sig på dynan, mot ansikte, om han inte redan tidigare märkt att det blivit morgon och sökt sig till samma plats. Orvar som brukar komma gående i maklig takt, spänna ögonen i mig, sträcka på sig och säga ett hest mjau (som inte hörs som ett mjau, om det alls hörs för oftast pratar han och pratar han men inget ljud kommer). Det tog väldigt länge tills de orkade traska till min säng den här morgonen. Då såg jag på klockan. Halv tio. Halv tio, och det krävdes yllesockor när jag steg upp.

Den första augusti skrev jag 123 avhandlingsord. Den andra augusti 582 avhandlingsord. Den tredje augusti 505 avhandlingsord. Idag har jag hiitils skrivit 256 avhandlingesord men de blir fler. Det går lite långsamt eftersom jag samtidigt bokar flyg än till Rovaniemi, än till Sundsvall.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Och hiiiit! Ok, inte flyg, men ändå!

när det börjar sa...

Vet du vad? Jag ska faktiskt flyga från Rovaniemi för bröllopet!

Jessica sa...

Uuh, internationellt! "Ja alltså jag kommer ju direkt från en konferens" kan du säga o ännu ha din name tag på ;)

när det börjar sa...

Haha, och så kan jag tillägga: Ja och så ska jag ju bara stanna i Helsingfors två nätter för sen ska jag ju faktiskt flyga vidare. Det är så onödigt att ta tåget till Åbo för så lite tid.