31 augusti 2011

att söka och finna

Det populäraste sökordet för att hitta hit är överlägset Italiens djurliv. Jag ser framför mig skolelever i de flesta svenska skolor som får till uppgift att skriva en uppsats om dem. Här hittar det lite matnyttig information. Bara några bilder på sniglar, hästar och katter som jag såg i Piemonte, nordöstra delen av Italien för flera år sedan. Under sommaren har knappt någon sökt på Italiens djurliv. Det är inte säsong när skolorna har sommar lov, antar jag. Istället har följande varit populära och jag känner att jag kanske inte riktigt sagt allt jag har att säga om dessa. Så:

Brun snigel. En brun snigel är en brun snigel är en brun snigel. Det är ungefär allt jag har att säga.

27 år sadla om. När jag var 27 funderade jag på att sadla om. Jag hade förmodligen inte funderat så mycket som just det året på att sadla om. (Förutom i gymnasiet när jag gick hos en yrkesvalspsykolog och ville hoppa av gymnasiet för att istället söka in till bildkonst. Men han gjorde en massa test och tyckte att jag skulle stå ut.) När jag var 27 sadlade jag om på sätt och vis. Jag hade varit doktorand i tre år. Det fungerade inte särskilt bra. Jag slutade skrev in mig som doktorand i ett annat ämne och annat fakultetsområde. Sedan var det trevligare att vara doktorand. Men ja, sadla om om du vill sadla om! Jag är fortfarande öppen för omsadling. Jag vill bara bli klar med den här avhandlingen, sen kan jag tänka mig att göra något helt annat om ingen vill att jag ska fortsätta forska.

Bessemergymnasiet när börjar det. Ingen aning. Tills nu visste jag inte ens att det fanns en Bessemergymnasium.

Converse Marimekko. Jag rekommenderar! De är snygga. Förutom mönstret Unikko då. De gillar jag inte alls.

Det materialla jagets integritet. Här kan jag inte hjälpa. Men det låter intressant. Det låter som något jag skulle läsa. Kanske något hittas om du söker på google scholar? Kanske ändra materiella jaget till materialitet? Eller söka på engelska?

Fira födelsedag i Stockholm. Om jag skulle fira födelsedag i Stockholm skulle jag äta brunch, shoppa i Beyond Retro, gå på teater/konsert och äta middag.

Flygfilmer är inget jag gillar speciellt mycket. Om jag flyger ser jag gärna filmer som inte är allt för långa. Då hinner jag se fler istället.

Gummistövlar tycker jag om att ha när det regnar. Mina gummistövlar är svarta och har vita ord på engelska.

Inga kommentarer: