29 augusti 2011

första gången ensam hemma sedan början av maj

Det är oerhört svårt att blogga när man helst av allt skriver att man ska till Helsingfors på möhippa. Speciellt svårt eftersom det ska vara en överraskning och blivande bruden läser bloggen. Då kan man inte ens dagen innan skriva att man åker iväg med katterna så att de kan vara hos föräldrarna under tiden (och några veckor framåt). Katterna gör värsta motståndet någonsin när de ska in i transportburarna. Men det kan man inte skriva. Då är det lättast att inte skriva alls.

Men nu har jag varit på möhippa. Genast jag satt mig på tåget mot möhippan skickade den blivande bruden ett sneaky "Hur går tågresan?". Och jag skrev "Tågresan?" samtidigt som tåget började röra sig. Men ja, nu har jag varit på brunch, fotosession i fotostudio, sumobrottning, varit i bastu och ätit tortilla. Haft det bra. Riktigt roligt. Tills jag tog sista tåget från Helsingfors, hoppade av i Karis. Stannade tills måndag då jag tog ett senare tåg eftersom tågen på förmiddag byttes ut mot bussar, glömt telefon/kalender i Karis, suttit i ett tåg som slutligen var en halv timme försenat på grund av elproblem.

Här är jag alltså nu. Utan katter och telefon. Telefon återser jag den 10.9 och katter den 18.9. Det ska nog gå bra i alla fall.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Men hur ska det gå för MIG om jag inte får WhatsAppa om jätteviktiga saker före LittSkap och bröllopet då?!

Hoppas du är frisk nu, jättekiva att du kunde komma men blev helt rädd att du sku bli dödssjuk om du sumobrottades med feber! *hönsmamma*

när det börjar sa...

Nej, nej! Nu är jag frisk! Blev feberfri och febrig igen idag, för att efter en kväll på Bremer igen bli feberfri. (Kanske jag är allergisk för min egen soffa?) WhatsAppar så snart jag magiskt (i egenskap av dotter till teknikmammigt hönsmamma) får tillbaka telefon! Ta det lugnt! Och hur är det med dig? Inte blev du väl sjukare/igen sjuk?

Jessica sa...

Det är bra med mig förutom att sumomuskelvärken som var träningsvärk flyttade upp mot axlarna som vanlig muskelvärk. Men det är lugna du vet vad :P

när det börjar sa...

Vid det här laget minns jag och vet vad, hehe.