28 februari 2011

saker man gott och väl kan vara arg på

Att beställa möbler och inredning via nätet är trevliga saker. Och hemtransport, som kostar men inte jättemycket. Hemtransporten som är mycket viktig när man inte har bil. Att försändelsen blir försenad gör en inte särskilt arg, det är bara lite trist. Ibland hittas skråmor på varor och då måste nya beställas från utlandet.

Så händer det att man får en försändelsekod (eller egentligen tre stycken för att möblerna och inredningen är så tung). På morgonen ser man på nätet att paketen är i sorteringscentralen. Man låter telefon vara på och med sig hela dagen i fall de ringer. Man äter lunch, tittar på telefon. Inga samtal. Efter att man ätit tittar man igen på nätet. Då står det att de försökt ge mottagaren paketen, men utan framgång. Men nä, inget missat telefonsamtal. Nå, kanske de ringer upp senare. Någon timme senare ser man på nätet igen, den här gången står det att mottagaren själv är tvungen att hämta paketen från närmaste post.
Men. Men, men, va?

Man söker fram telefonnummer till posten, ringer dit. De beklagar att jag inte råkade vara hemma just idag. Att det blir ibland så att de inte ringer, men att de nog ringer på dörrklockan. Och jag blir ännu argare för jag har ingen dörrklocka. Och hur visste jag att jag skulle vara hemma just idag. Och de rabblar upp min adress och de rabblar upp mitt telefonnummer och allt de rabblar upp är rätt. Allt är rätt. De kan göra ett nytt försök nästa dag, men det kostar. Vill jag betala med kort eller kontakt, frågar de.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Gaaah! Så störande det där, typ sådant där att de hämtar nåt mellan 8-16. Eeeh, jaha, så jag måste nu sitta hemma och uggla och vänta på att ni ska komma? Och så kommer de oftast inte. Bah!

Är det kuberna?

när det börjar sa...

Kuberna och en svart griffeltavla. Lyckades förhandla ner det till mellan 8-12, men ger i och för sig inga garantier.