11 februari 2011

goda nyheter, gång på gång

När jag i slutet av november flyttade, flyttade jag samtidigt över mitt internet. Eller försökte flytta det. Då fick jag goda och dåliga nyheter. De goda nyheterna var att jag var den första Sonerakunden i huset, medan de dåliga nyheterna var att de inte visste om internet kunde kopplas nästa vecka eller om ett år. Jag skulle fortsätta betala räkningarna och ett nytt försök skulle göras senare. Har ringt, ringt, ringt. Ringt igen. Tappat räkningen på alla gånger jag ringt. Ringt.

Ringde i början av veckan. De skulle ringa tillbaka, men ringde aldrig så jag ringde dem idag igen. De visste inte hur läget var men skulle ringa tillbaka. Nu ringde de. Det har varit en internetgubbe här idag, men han kunde inte göra något eftersom han inte hade nyckel till internetrummet. Jaha. De goda nyheterna den här gången var att jag "har goda möjligheter till att få återbetalning för de månader jag varit utan nät".

Inga kommentarer: