2 februari 2011

The Art of Shameless Self-Promotion*

Om man råkar befinna sig i Åbo på lördag. Om man råkar befinna sig i Åbo på lördag och har ingenting att göra på kvällen. Om man råkar befinna sig i Åbo på lördag och har ingenting att göra på kvällen och eventuellt är intresserad av att fira Runebergsdagen, då. Då kan man (om man vill) gå till Runebergsfesten (tidpunkt: 18.00, plats: Svenska klubben - 5th Floor på Auragatan) som ordnas av Runebergssällskapet i Åbo. Där hålls festtal, sjungs livemusik och så ska jag uppträda** med att läsa egna texter. Vilken/vilka har jag ännu inte bestämt mig för.

*Self-promotion är inte min grej. Men nu är det gjort. Huj, känns som om jag skrev ut mitt förnamn, mellannamn och efternamn på bloggen och dessutom ställde mig upp och skrek kom, kom och lyssna på mig. Ja, egentligen är det precis vad jag gjort.

**Jag har gjort det en gång tidigare på samma tillställning. Den gången visste jag inte att Märta Tikkanen skulle hålla festtalet. Jag trodde att jag skulle svimma när jag stod där framför och hon satt på första raden.

4 kommentarer:

Nina sa...

Hehe, känner mig lite skyldig över Tikkanen-situationen. Men kanske det var bra att inte veta på förhand?

Jessica sa...

Hur har jag inte vetat att ni har hängt med Märta Tikkanen? Hon är ju så cool!

när det börjar sa...

Nina: Jag hade glömt att det var du som var boven (betyder antagligen att brottet är preskriberat och du förlåten). Mycket möjligt att jag skulle ha tackat nej om jag vetat.

Jessica: Nu får jag en annan flashback. Hade du insjuknat och jag hoppade in för dig? Någon var det som blev sjuk.

Jessica sa...

Det brukar iofs vara jag som blir sjuk men jag tror inte att det var jag den här gången faktiskt!