17 februari 2011

liknelse och minneslapp

En liknelse jag kom på för några minuter sedan när jag gick förbi Domkyrkan:
Jag är som Blondinbella. När det händer mycket och jag har mycket program är jag dålig på att blogga.


Minneslapp till mig själv och övriga intresserade:
Grymt kallt. Alexanderteatern i Helsingfors är liten och söt. Pjäsen Fanny och Alexander var först okej, sedan blev den mycket bra. Bremer är Bremer och Bremer är bra. Pocket shop i Helsingfors är litet men har ändå många böcker man vill köpa. Jag är inte bra på att stiga upp klockan 6 för att åka på möte. Om jag stiger upp i alla fall och sedan tar ett tåg som är tillbaka hemma klockan ett på natten är jag en sådan människa som tar taxi trots fjuttigt promenadavstånd. Det är trevligt med bio. Filmen the King's Speech är väldigt bra. Man blir också svettig av att cykla på en motionscykel i ett gym. Jag såg pingis idag i gymmet. Turneringsmatcher i samma turnering vi själva har matcher i nästa vecka. Min första tanke var faaaaaaan, vi kommer att göra bort oss. Jag har för få dagar på mig att skriva bokkapitlet jag jobbar på just nu.



Klippet från Svenska Teaterns hemsida.

Inga kommentarer: