23 februari 2011

åldersglömskan

Ett blogginlägg som mycket väl kan publiceras idag, även om det utspelade sig en knapp vecka sedan:

Kompis: Senast såg jag en film på bio med han... han... (nämner filmer han varit med i)
Jag: Matt Damon!
Kompis: Ja!
Jag: Har han nån ny film? Det visste jag inte. Den har jag inte hört om.
Kompis: Hereafter.
Jag: Den? Men den var jag ju med dig och se! För en månad sedan.
Kompis: Va? Var det du?
Jag: Ja! Vad var det den handlade om?

Åldern. Ack, denna glömska.

(Och förlåt kompis, jag kunde bara inte låta bli)

4 kommentarer:

Nina sa...

Jag säger det som en svensk: klockrent!

Jill sa...

Hehe. Jag har skyllt min glömska på åldern sedan jag var tio, snart börjar det vara trovärdigt. Grattis på födelsedagen! It's better to be over the hill... than buried under it :D

Sandra sa...

:) Hehe, det roligaste var att jag skämdes en aning för att ha glömt detaljerna (t.ex. MATT DAMON och DIG), men lyckligtvis är du lika glömsk som jag!:)

när det börjar sa...

:)

Och tack Jill!