31 december 2010

år 2011 ska jag

Den där om Jenny bloggade en annorlunda nyårslista. En sådan som jag önskar att jag alltid skrivit. Jag skriver den nu och hoppas jag skriver den om ett år igen.

Inga löften. Bara förhoppningar, planer.

År 2011 hoppas jag att blir ett bra år, ett bättre år än i år. Jag hoppas på mindre sjukdomar. Jag önskar att alla nära släktingar får fortsätta leva.

Jag kommer antagligen att skriva en del. Jag hoppas att jag skriver en hel del. Det blir ett LittSkap-år. Det blir förhoppningsvis ett år då jag också skriver så många avhandlingsord att den kan skickas in till förhandsgranskningen. Jag vill inte skriva fler bokkapitel till vetenskapliga antologier, väntar redan nu att tre ska publiceras. Jag vill inte tacka ja till allt. Jag vill inte känna mig tvungen att tacka ja till allt. Jag vill koncentrera mig mer på några få saker. Jag vill åka på högst en konferens.

Jag ska vara glad. Jag ska åka till Italien. Jag ska åka till Australien. Jag ska gå på konserter. Jag ska gå fler gånger på bio än år 2010 och jag vill se fler filmer. Jag vill se fler brafilmer än okejfilmer. Jag ska gå oftare på museum. Jag ska tänka vänliga tankar. Jag ska läsa skönlitteratur som jag redan har i bokhyllan istället för att köpa böcker. Jag ska läsa minst två böcker på finska. Jag ska gnälla mindre. Jag ska gå till gymmet och också träna mage/rygg istället för endast ben/armar som är mina favoriter. Jag ska höra av mig oftare till kompisar som jag sällan träffar. Jag ska ha minst en fest.

Jag ska inte flytta. Jag ska ha ett snyggt och välstädat hem. Jag ska göra vardagsrumslampan, och lyckas. Jag ska äta mera riktig mat än lunchsmörgåsar. Jag ska minst en gång i veckan orka ta mig till lunchrestaurangen för att äta med sällskap.


2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, du kommer att älska det här om ett år. Eller hata. Jag brukar gå tillbaka efter ett halvår och kolla läget och styra upp det som borde hända.

När det börjat sa...

Hehe, tycker speciellt mycket om "styra upp det som borde hända". Tror att jag kommer att älska det. Oberoende om det gick som gissat eller inte.