17 december 2010

bara små petitesser i livet

Det var väldigt onödigt av mig att klaga på tvättstugsbokningen.

- Senare igår insåg jag att min cykel försvunnit och efter misstanke och några telefonsamtal kom jag fram till att fastighetsskötarna skyfflat bort den, de ska höra av sig på måndag och vi ska komma överens om träff för återförening.

- Jag har fortfarande inget nät. Ringde internetleverantören förra veckan, de skulle undersöka saken och höra av sig. De hörde aldrig av sig. En vecka senare ringde jag igen. De var fortfarande väldigt förvånade över att jag inte hade nät. De skulle undersöka saken och höra av sig. Idag hörde de av sig. De vet inte hur det blir, men jag ska fortsätta betala räkningarna, så kan jag när det fixats få det tillbakabetalt så länge jag kommer ihåg att ringa deras faktureringsavdelning.

- Min ytterdörr krånglar. Hjälp på väg så snart de hinner. Innan dess kan jag inte gå ut.

3 kommentarer:

Nina sa...

Jag kan möjligen ana att du har flyttat till ett trähus? Det är liksom mysigt men jävligt på samma gång.

när det börjar sa...

Exakt så är fallet.

Nina sa...

Det är nog värt det i längden. Om man har som mål att trivas i livet. Alla andra människor får leta någon annanstans.