18 december 2010

lucka nummer 17 och 18


Igår såg jag Rare Exports på bio. En ex tempore grej.

Satt i soffan och slösurfade, telefonsamtal, åt den nästsista av makaronilådaportioner (min livskvalitet och humör har inte bara lyfts av att flytta från höghus till flerlägenhetsträhus, utan jag gör betydligt oftare egen mat när jag numera har diskmaskin, varm hemgjord mat ger energi på ett annat sätt än smörgåsar/franskisar/fiskpinnar/pestoris. Man glömmer bort sånt ibland. Däremot måste jag lära mig att inte tillreda mat för en stor familj. Makaronilådan blev sju portioner. Det om det), gick till centrum, drack en chai latte och skvallrade, såg bio, gick hem genom julgranskantad trottoar.

Filmen var riktigt bra. Så bra att den förmodligen blir en film jag ser varje jul. Idag övervägde jag museibesök, men kommit fram till att temat på konstutställningen inte är det ultimata.

Inga kommentarer: