16 december 2010

den typen av människa

I huset jag bor i kan man inte ha tvättmaskin i lägenheten. Inget problem, tänkte jag eftersom det finns en tvättstuga med tre tvättmaskiner man kan boka. Jag skrev mitt namn på listan igår. Tänkte tvätta från klockan 16 till 22 idag. Beräknade att jag har fem eller sex maskiner tvätt. Går ner till tvättstugan klockan 15 för att tjuvstarta, men ser att någon sedan igår bokat den från klockan 14 och maskinerna var upptagna. Gick ner igen kvart över fyra, men fortfarande är alla tre maskiner upptagna. Enligt klockorna på maskinerna är det ännu 45 minuter till 1 timme och 30 minuter tills de är klara. Jag vill inte vara den typen av människa som blir arg, skriver en lapp eller knackar på hos människan, men just nu känns det ganska nära.

Inga kommentarer: