24 december 2010

God jul II

Jag försökte blogga när jag satt på tåget igår.
Eller det måste ha varit i förrgår. Jag har sovit två nätter i den stora sängen, med det fluffiga täcket och två ljuvliga dynorna.

"Det är jobbigt att resa med tåg med fyra väskor. En så tung att jag inte orkade lyfta upp den. En annan så stor att den inte rymdes på hyllan. Den tredje av modell öppen kasse full med julklappar. Den vågade jag inte lyfta upp på hyllan. Den fjärde väskan var jag säker på att jag skulle glömma kvar eftersom jag lagt den på hyllan."

Det var ungefär så jag skulle ha bloggat.
Alla väskor fick jag med mig ut. Men lite halvilla såg det ut. De glömde meddela att vi var framme och att man skulle stiga av tåget om man inte ville åka vidare.
Det blev lite bråttom.

Det är kallt.
Kallt att gå utomhus.
Människor i bilar som inte stannar vid övergångsställen och man blir ganska frustrerad där man står och trampar,
fryser.
Och det kommer bara fler och fler bilar. Tills någon stannar och då blir andra människor i bilar frustrerade för att de måste vänta på någon typ som någon annan människa i en bil bestämt dig för att låta gå över, istället för att stå kvar och trampa, frysa.

Till ett loppis gick jag. Köpte en gubbkeps, en plåtburk och en ljusstake.
Det var igår.

Idag har jag sovit länge. Ätit morgonmål. Haft papiljotter i håret. Det närmar sig.


Inga kommentarer: