23 juli 2008

6 dagar, 10 filmer

Om jag fortsätter se filmer i den här takten blir jag antagligen tvungen att skriva lista oftare. Jag är helt enkelt inne i en filmtittarperiod.

An American Crime var strålande. Hade höga förhoppningar, men ändå var jag tydligen inte beredd på att bli så här gripen av den. För några år sedan läste jag Running with Scissors, gillade boken och naturligtvis betyder det att jag inte var helt nöjd med filmen. Kändes halv. Men om man inte läst boken, se i alla fall filmen. En annan film som var en av de bättre var Little Children. Har ännu inte läst boken, ett måste nu väl. You and Me and Everyone We Know var absurd. Absurd på ett bra sätt. Hann redan tänka att den var dravel, tills jag flöt med och slutligen inte visste vad som knocked me out.

Varken The Guide to Recognize Your Children, The Nanny Diaries (vilken ovanligt nog var bättre än boken. Säger kanske egentligen mer om boken), December Boys, Crank eller PS, I Love You var något extra att hurra för. De var inte urusla. De var tidsfördriv. Kill Your Darlings var däremot usel.

Inga kommentarer: