27 juli 2008

en lördagstimme

och så ler jag lite grann lyssnar på skrattet och tänker att det inte alls är roligt får ur mig ett litet vai niin hehe hoho och känner hur allt det konstlade tränger på det såg kanske ut som om vi hade roligt där vi satt under parasollet på restaurangens innergård och hela vägen hem leder jag cykeln stör mig på den senaste timmen om man gör si är man konstig om man gör så är man konstig jadajadajada och jag tänkte att det låter ju som om dendär personen du beskriver är riktigt intressant någon jag skulle tycka om men det sa jag ju inte visste att det inte skulle förstås inte ens vara provocerande eller demonstrerande jag hör redan till det där konstiga facket jag bryr mig egentligen inte vi har bara en gemensam hobby gemensamma bekanta behöver inte kalla oss vänner behöver inte träffas på tumis för kaffe för lunch för öl för umgänge det kunde ha varit det att jag kom lite sent att ni redan beställt mat och att jag insåg att de inte hade en mjölkfri maträtt inte en mjölkfri bulla ja förutom sorbet man blir inte mätt av det kan jag säga kunde ha varit det som gjorde mig känslig jag tvivlar så vi fortsätter väl att träffas nu och då och jag koncentrerar mig på att umgås med de andra och så minns jag att jag råkade i misstag äta en osthamburgare på torsdag man glömmer så lätt jag hoppas att jag inte behöver undvika i all evinnerlighet det är lite jobbigt ja kanske jag är lite extra känslig i alla fall att du inte var värre än du brukar det är ju faktiskt jag som har mens som är trött som inte orkar lyssna på sånt där kritiseras av andra jag har varit väldigt mycket ute i solen kanske det är solen som är problemet jag skall sova igen en snutt nu

Inga kommentarer: