1 maj 2008

man kan alltid planera

Imorgon är det min sista hela dag i Uppsala. Jag tror att jag ska till Gamla Uppsala för att se på högarna och Gamla Uppsalas museum, Skattkammaren för att se Drottning Kristinas guldkalk, Tropiska växthuset för att se tropiska växter, Linnémuseet och Linnéträdgården för att främst se mina släktliga anor, Uppsala stadsteater för att se teaterpjäsen Tjuven, till Flogsta för att höra Flogstavrålet. Gärna skulle jag också gå så långt bort längs Fyrisån som jag hittills inte gått. Och egentligen lurar jag bara mig själv. Om jag är duktig blir det Gamla Uppsala, Linnémuséet och Tjuven. Annars blir det någon film i sängen och Tjuven. Jag känner mig fortfarande trött.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa med sista dagar nånstans är att de oftast följs av första nånannanstans! :) Re: stångar på cyklar så skulle det inte alls förvåna mig om svaret fanns på "The Straight Dope". Där hittade jag åtminstone svar på hur det kommer sig att "snooze" är 9 minuter... vad skönt att jag inte är ensam om märkliga funderingar!

när det börjar sa...

Jag för tipset! Hittade svaret på The Straight Dope. Samtidigt fick jag behändit svar på varifrån snor kommer, som råkade vara min färskaste fundering.