11 maj 2008

Det är det här jag saknat mest.

"Jag har kommit fram till att jag under två månader använder nästan en Theramed"
"Så mycket? Jag använder två droppar per gång"
"Nääää?!"
"Joooo! Sätter du på tandkrämen först och väter tandborsten sen eller?"
"Vill du se hur jag tvättar tänderna?"

Han nickar. Jag gör en rutintandborsting under andaktig tystnad. Han står bredvid och inspekterar.

"Märkväl hur jag också borstar tungan"
"Jag behöver inte se. Jag hör dina spyljud ju"

Spottar. Sköljer. Torkar.

"Det där var ju riktigt intressant"
"Naturligtvis! Vill du nu se hur jag applicerar deodorant?"
"Kanske vi sku gå ut och grilla istället. Jag måste ju ha något att se framemot tills nästa gång du kommer."
"Mm, det är ju kanske lite överkurs."

3 kommentarer:

Jessica sa...

syskonkärlek(?) =)

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen!! öööh... vad e Theramed? :(

när det börjar sa...

jessica: Jepp! Och så måste man ju hålla uppe rollen som klok storasyster.

kim: Tack, tack. Theramed är en alldeles utmärkt tandkräm.