18 maj 2008

hurra jag, liksom

Hur bakis kan man vara? Jag dricker sockervatten. Klunk1, väntar, klunk2, väntar, klunk3, väntar, springer till toaletten. Ingen som helst minnesbild av den sista halvan av hempromenaden. Tydligen kom jag hem. Usch. Fått vänligt meddelande om sms jag skickat i natt. Jag vill inte veta. Det kan uteslutande ha innehållit:

a) obegripliga bokstäver efter varandra
b) sentimentala ordkombinationer
c) andra pinsamheter

Jag kråmar inte i självömkan. Inte idag. Jag skäms. Jag skäms ögonen ur mig. Och kan behöva skämmas lite till så jag bloggar.

Och ja. Jag hade roligt igår. Väldigt roligt redan från klockan 10 på morgonen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha. Skit i att vara bakis. Det är ju inget kul. Och vad är det att skämmas över. Det var ju kul. Bestäm dig för att det är värt det. Du kan ju se motsvarande söndagsförklaring hos mig...

Jessica sa...

Ojoj, det låter ju som om jag skulle ha missat världens fest medan jag var i Nordens Paris, tur att jag inte åkte dit först på söndag morgon, tänk om jag skulle ha mått som du... Krya på dig! :)

tapZa sa...

Jag tycker synd om dig retroaktivt, för du har väl int bakis mera idag? Jag hade bakis i lördags, så då var det synd om mig igen, visst?

när det börjar sa...

miafia: Det VAR kul. Tvekan kom krypande någon gång när jag bad till porslinsguden för femte gången, när jag väl piggnat till var jag beredd på att genast göra om det.

jessica:Hehe. Vad är Nordens Paris mot en kväll på pubben?

tapza:Idag är jag bara lite trött och svag. Man börjar bli gammal, eller värre, otränad. Hördu, det är alltid synd om dig.

0008 sa...

Men du förtjänar att ha kul lilla Lotta. Baksmälla och skam är bara oväntade bonusar och perfekta anledningar att vältra sig i självömkan... ;)

Jessica sa...

hej du som inte är litt.vetare, i dag har Prosa fått en egen blogg på amnesforeningenprosa.blogspot.com :D

Anonym sa...

malin: Tack lilla Malin! Jag måste minnas till nästa gång (för illa och konstigt skulle det vara om jag härmed bestämde mig att med alla medel undvika eventuella baksmällor). Hur ska man då ha kul? ;)

jessica: Hehe. Vilken stor ära att få läsa om alla litt.vetare som icke-litt.vetare.