31 januari 2013

vissa straffas genast, och dubbelt eller trippelt

På grund av allmänt uselt humör, trötthet och väder stannade jag idag hemma. Tänkte att det faktiskt räknas som jobb om jag sitter i soffan och läser andras avhandlingar.

Frid och fröjd. Tills jag kom på att jag inte hade kaffe tills imorgon bitti. Svor lite med släpig röst. Tog gummistövlar, paraply och halkade iväg till butiken. Väl framme kom jag inte ihåg varför jag var där. Köpte kex som tröst. Då kom jag på att det såg dåligt ut med kaffe följande morgon. Köpte mjölk till kaffet, gick hem, svor med lite mindre släpig röst när jag kom ihåg att det inte var kaffemjölken som fattades utan kaffet.

Vägrar gå tillbaka ut.

Till och med kexen blev en miss. Gick enligt billighet och köpte äckliga riskakor med mjölkchoklad. Överväger att få bort extrema sockerhalten med att salta dem.

Inga kommentarer: