27 januari 2013

så bloggar du när...

Hur bloggar man de dagar man inte känner att det finns något att blogga om?

1. Man läser andra bloggar för att bli inspirerad.
Som att jag läste ett blogginlägg av Satu som tipsade om klipp i poetry slam från You Tube. Då kan jag i min tur tipsa om en av mina favoriter (och samtidigt blir jag påmind om att jag har flera favoriter som jag kan tipsa om i andra blogginlägg. Hej, jag har faktiskt en hel mapp där jag sparat favoriter).



2. Man kan berätta vad man gjort idag.
Jag vaknade klockan 13 efter fjorton(!) timmar sömn, alltså har jag inte gjort så mycket ännu. Men nu är det dokumenterat.

3. Man fotar ett foto i timmen.
Vilket jag inte kan göra idag för det kräver lite mer framförhållning, vilket jag hade ifjol, också om jag publicerade det dagen efter.

4. Man bloggar om en bok man läst, men inte bloggat om ännu.
Jag läste för en tid sedan Mikael Niemis Fallvatten. Den tyckte jag om.

5. Man läser på nätet hur man ska göra.
Då kan man kanske hitta tips om att skriva listor. Man skriver en lista.

#blogg100

Inga kommentarer: