9 januari 2011

urplock från gårdagens festprat

Sminkteknik och redskap (hemligheten är att använda fingret för att ögonskuggan ska fästa bättre och att det inte ska bli så mycket löst som trillar ner under ögat), jobb, jobbigt jobb, roligt jobb, för mycket jobb (och jag hade egentligen tänkt innan jag gått till festen att jobb inte ska pratas), skidning (jag skidade senast i skolan, jag vill skida igen, planen är att skida i år, snön kommer antagligen att vara borta innan jag förmår mig att ta mig till ett skidspår och skiduthyrning), barns och vuxnas förhållande (eller hur vuxna möter och pratar med barn), en fråga om jag är heartbroken (nä, först var jag väl ganska chockad och besviken), om jag trivs i min nya lägenhet (ja!), taklister (det finns också taklister som kan rymma kablar), uppbyggnad av studier (kan räknas till kategorin världsförbättrande samtalsämne), fotboll (eller hur längesen det är sen jag spelade senast).

Min veckolånga huvudvärk blev värre och värre under kvällens gång. När jag halv två traskade hemåt, längs oplogade trottoarer, halvtomma gator, trodde jag att huvudet skulle sprängas. Idag vaknade jag huvudvärksfri. Första dagen den här veckan. Hemligheten var tydligen inte värktabletter, hemligheten var att dricka alkohol.

Inga kommentarer: