17 januari 2011

dagens jobb

Avhandlingsord: noll. Borde verkligen ta tag i skrivandet. Borde. Måste

Läst: noll. Om man inte räknar mejl.

Mötestid: noll. Egentligen vet jag inte vad jag gjort idag. kom hit halv 10, har ännu inte ätit lunch.

Framgång: börjat sortera, radera och arkivera på hårddisken. Detta efter att jag inte kunnat spara något de senaste dagarna för att den är full.

Höjdpunkt: väntar jag fortfarande på. Eller vänta. Höjdpunkten var när en ny engelskspråkig kurs jag planerat fått finansiering och jag kan hålla den om ett år.

Besvikelse: när jag inte lyckades få scannern att fungera som jag ville. Inscannandet av två tågbiljetter tog förmodligen närmare en timme.

Distraktion: alla hemsidor med recept. Javisst ja, jag har faktiskt skrivit något. En inköpslista.

Jobbighetsnivå: stillastående.

2 kommentarer:

Nina sa...

Åh, hemsidor med recept. Jag kan fastna i timmar. Sen är jag oftast så hungrig att jag inte klarar av att gå till butiken utan ändå lagar någonting trist.

när det börjar sa...

Det är långt över lunchtid. Hög igenkänningsfaktor. Helst skulle jag omedelbums åka för att handla, men är för hungrig för det. Måste hem och äta något trist. Sedan kanske fortsätta surfa matbilder så att jag får lust att handla ingredienser igen.