31 januari 2011

Halls of Origination

Söndagkväll. Klockan är halv elva och jag har inte varit online på hela dagen. Loggar in och tänker att jag bara ska göra en random bg. Bara för att visa mig och för att kolla vilka andra som spelar. Runt tio stycken från guilden är inloggade. Jag signar up för bg, men det blir genast prat om en random hc som guildrun. Vår första. Jag gör en snabb random bg. WG och vi vinner överlägset. Genast jag är färdig är de andra klara för random hc. Fyra av fem platser upptagna. Jag är den enda som inte signat up, så jag går med. Är jag, K och E som dps, U som tank och B som healer. Vi hamnar i HoO. Definitivt inte en av mina favoriter. Ingen av oss har varit där ännu som hc, bara normal. Jag har inte ens varit in i en hc förut. Inte i Cata. Wipe. Wipe. Wipe på Anhuur. Tills vi fattar vad vi ska göra. Sedan Phat. Piece of cake. Anraphet. Nice. Seteh, några wipe. Kollar tacts. Fixar det. Sedan Isiset. Ammunae. Och sist Rajh. En wipe tills vi fick det att funka. Ganska lite cloth loot som drop. Men roligt i alla fall. Jag var inte där för looten. Efter wipen på Rajh och den gången vi klarar det skriver jag brb. Springer så fort jag hinner till köket. De få stegen. River åt mig ett rågbröd, margarinet från kylskåpet. Springer tillbaka. Diskuterar tacts medan jag brer margarin på smörgåsen. Tar några tuggor. Springer tillbaka till köket för lite mjölk. Hinner inte äta hela smörgåsen innan vi börjar. Lite halvkaotisk och omöjligt att ta flera smörgåstuggor. Jag needar en chaos orb och vinner den. Needar också på en ring, men E kastar högre tal. Så var det. En hel massa jeee, wheee. Gz och ty. En av oss måste gå till jobbet, en annan ska på jobb om tre timmar. Och jag som skulle sova 12 går och sova nu. Klockan är halv tre och det var så värt det. Historiskt.5-manna hc instanser är så mycket svårare i Cataclysm än WotLK.

Det är sånt här jag gör ganska ofta, ungefär dagligen, men väldigt sällan bloggar om. Jag hade tänkt blogga när jag blev lvl 85, men det glömde jag. Inte för att det hade så liten betydelse utan för att jag var så exalterad.

Jag önskar att jag hittade andra svenskspråkiga bloggare som spelar WoW. Som skrev om det och som man kunde kommentera och diskutera.

Inga kommentarer: