18 januari 2011

Lättpåverkad Lotta pysslar

Jag har en teori.

För en tid sedan var det omåttligt populärt att göra cupcakes och ha fina prickiga kakpapper på serveringsfaten. Ta bilder av dem och blogga om dem. Jag gjorde cupcakes (med inte särskilt stor framgång, de var ätliga men inget extra) och köpte en hel massa kakpapper från bland annat Lagerhaus i Stockholm.

Ja, jag läste alltså cupcakebloggar, åkte till Stockholm, fraktade hem en hel massa kakpapper och ett stort rosa kakfat av glas (vilket jag för det mesta har en boktrave med böcker av Chuck Palahniuk på, sällan kakor). Nu har det dykt upp nya pysseltips i pysselbloggar. Vik fyra kakpapper, limma ihop dem, vips har du väggdekorationer. Ja, jag läser alltså pysselbloggar, får användning för en del av mina kakpapper och har nu väggprydnader.

Jag var kanske inte den enda som köpte en hiskelig mängd kakpapper för att senare inse att jag inte var en bakakakamänniska.




2 kommentarer:

Jessica sa...

Ähum. Pinsamt erkännande. Jag trodde först du menade att du var alkoholpåverkad. Heh.

när det börjar sa...

Hehe.