21 januari 2011

någonstans i maggropen

Jag vet inte vad det är.
Med mig.

Det är liksom som om jag skulle ha energi i kroppen. Till och med kunna kalla mig lite sprudlande, energisk. Så där framåt. Glad. Hej och hå det här fixar sig. Utan och hå. Och det är längesen det var så här. Helt ärligt så längesen att jag inte minns när det senast känts så här. Att jag på riktigt kan säga att jag är glad utan någon direkt orsak (förutom att jag sett människor hela dagen). Det har mest varit jämntjockt eller mot det där riktigt trögtjocka hållet. Lagom, helt okej partier.

Jag borde kanske inte sitta i arbetsrummet och försöka skriva dagarna i enda. Inte kolla mejl var fjärde minut, så att jag resterande minuter kan ha dåligt samvete över alla mejl jag inte svarat på, allt jag inte gjort. Jag glömde idag att jag överhuvudtaget hade en mejlbox. Kollade den bara medan jag åt lunch. Och tog i tu med allt jag inte svarat på sent på eftermiddagen när jag varit borta från den.

Ska resten av kvällen söka resterande referenser. Inte för att jag borde. Bara för att det känns som en bra sak att göra just nu. Fredagkväll och allt.

Inga kommentarer: