5 mars 2010

jag kan inte låta bli

Jag åker tåg. Tjuvlyssnar på flickan och pojken (i grön arméutstyrsel) i sätet bakom mig. Läser och redigerar mitt bokkapitel som heter "Fat talk".

"Jag orkar inte gå från tågstation till busstation. Du får bära mig", säger hon.
"Jaha", säger han.
"Jag väger 70 kilo", säger hon.
Han säger något som jag inte hör.
"Bra att du inte trodde att jag väger 70 kilo", utropar hon så att halva vagnen hör.
"Varför", undrar han.
"Nå det sku ju ha varit helt hemskt om du skulle ha varit så där jaha okej", säger hon.

Jag förmodar att det betyder att hon väger mindre än 70 kilo. Vi stiger av tåget och jag konstaterar jo, hon väger betydligt mindre än 70 kilo.

3 kommentarer:

Nina sa...

Haha. Åh dessa romantiska ungdomar.

ninnu sa...

Det kryllade av grönklädda pojkar vid alla gathörn nära busstationen idag, pusskalas här och där :) Tog mig tillbaka till den tiden jag sommarjobba i garnisonsstaden och åka tåg hem med dom och sen var Finlands bästa tågsstation proppfull av gröna boys :D

när det börjar sa...

Finlands bästa tågstation <3