24 mars 2010

det är inte ens sommar än

Jag har flera dagar tänkt att jag borde skriva att jag är mushigushi i hjärnan som facebookstatus. Mosig, typ. Jag tror att det är mosig jag menar. Men jag kan inte. Jag vet inte om jag är det egentligen. Sedan glömmer jag det en stund och så tänker jag igen: jag är mushigushi i hjärnan. Det är rätt irriterande att tänka så. Gång på gång. Flera dagar i rad. Det är kanske därför det har blivit så lite bloggtext. Så lite deadlinesångest. Kanske jag är mushigushi i hjärnan? I så fall beror det på att mitt arbetsrum är oändligt varmt. Persiennerna fördragna, sitter med t-skjorta, öppet fönster på eftermiddagen, temperaturen nerskruvad till minimum. Och handledaren: Jo, de som jobbade i huset innan totalrenoveringen valde att flytta till andra ändan av byggnaden. De visst hur det är.

Jag är närmare ett klart bokkapitel än jag var vid senaste blogginlägg.

Inga kommentarer: