15 januari 2009

I'm on a roll!

Jag jobbar vissa dagar på ena jobbet och andra dagar på andra jobbet. Och däremellan föreläser jag. Det är så jag vill ha det. Sånt jag tycker om. Byta skrivbord (och jobb) mitt på dagen gör ingen glad (det har jag också provat).

Igår satt jag vid skrivbord I och kände att nu måste jag ge järnet, nu ska jag prestera, inte förlora tid. Det är nu det gäller (ja, förutom den korta eftermiddagssvackan jag hade runt klockan tre). Nu jag ska göra det ena och det andra om jag skall ha någon chans att få det gjort den här veckan.

Idag sitter jag vid skrivbord II (det föreläsandet egentligen inte ingår) och inser att jag realiserar de egenskaper jag pratade om under arbetsintervjun. Spontanitet, impulsivitet, flexibilitet, orädsla. Plötslig jobbresa till Vasa för att vara där från lördagmorgon och lyssna på föredrag. Ok! Telefonsamtal: "Sjukdomsfall, kan du hoppa in, prata 30 minuter om blablabla". Ok! Några timmar senare, research och föredraget färdigskrivet. Ok!

Det är tur att jag gillar att åka tåg.

Inga kommentarer: