26 januari 2009

en sådan där måndag

Jag har ignorerat febertermometern och knapprat coldrex.
Jag har blivit Spotified.
Jag har skickat ett mejl.
Jag har föreläst två timmar och blivit väldigt trött.
Jag har rusat iväg till skrivbord nr 1 och blivit andfådd.
Jag har promenerat raskt till skrivbord nr 2 och blivit än mer andfådd.
Jag har skickat fem mejl.
Jag har ätit jobblunch och känt mig zombietrött.
Jag har gått tillbaka till skrivbord nr 1 för att göra restjobb.
Jag har skrivit några mejl till.
Jag har insett att klockan är sex på kvällen och att jag fortfarande sitter vid skrivbord nr 1.
Jag har gått till Stockmann för att köpa champangetryffel.
Jag har gått förbi en klädaffär och sett ett snyggt klädesplagg.
Jag har gått in i affären och kommit ut två minuter senare med klädesplagget oprovat.
Jag har tagit bussen hem.
Jag har konstaterat att klädesplagget passade utmärkt.
Jag har gått hem för att duscha och byta kläder.
Jag har tagit en coldrex till.
Jag har gått hem till J. Han hade fixat middag. Han hade också blivit spotified.
Jag har blivit ännu tröttare i en allt för bekväm svart lädersoffa.
Jag har blivit avundsjuk på personer med soffutrymme i sin lägenhet.
Jag har känt mig omåttligt trött.
Jag har fått skjuts hem i en BMW som sladdade yrkisstyle längs min gata.
Jag har sagt "Hur kommer man ut från den här bilen".
Jag har fått som svar "Man använder dörrhandtaget".
Jag har packat inför Helsingforsjobbgrejsresa.
Jag har ställt alarm på mobiltelefon 1
Jag har ställt alarm på mobiltelefon 2.
Jag har bokat in en träff på msn.
Jag har förundrats över att det gått så långt att jag verkligen är tvungen att boka in tid för msn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Weird isn't it?

när det börjar sa...

Och antagligen konstigast av allt: msn-träffen måste skjutas upp med en halv timme...