13 december 2008

städning

Man brukar väl säga att om det inte annars städas, städar man i alla fall när man får gäster. Jag antar att det här talesättet innebär att man själv städar innan gästerna anländer.

Idag provade jag på en ny version.

Jag hade tidigare försett gästen med egen nyckel hem till mig. Jag visste att gästen skulle anlända medan jag ännu var bortrest. Mitt på golvet lämnade jag dammsugaren med en liten lapp. På lappen stod "Hej du! Man får använda mig om man vill". När jag kom hem var golvet dammfritt och jag gick efter en familjepizza för att fira. Det är sånt här man bara täcks prova på sina kära bror.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Haha, tror inte att min lillebror är riktigt mogen för sådant där ännu! :D

när det börjar sa...

Iofs trodde jag inte att det skulle fungera på min heller. Jag tänkte att det inte skadar med att försöka och han ville överraska mig eftersom han tänkte att jag inte tror att han kommer att göra det, därför fungerade det. Fungerar knappast flera gånger.