6 december 2008

hem ljuva hem


Bara nästan som vanligt.

På min ytterdörr hänger inte längre min egengjorda dörrdekoration eftersom någon stulit den under de tretton dagar jag varit borta. Men jag orkar inte vara arg just nu. Jag är allt för upptagen med att njuta av min julklapp som fick flytta in hos mig i förtid. Nu har jag tre stycken teven i min 25 kvadratmeter stora lägenheter. En som fungerar som ett konstverk, en pytteliten som väntar på att bäras upp till vinden och en platt 32 tums härlighet. Jag tror att det bor en materialist i mig.

7 kommentarer:

0008 sa...

Mmmmm...nästintill extatisk läsning! Mvh vansinnes-materialisten.

Jessica sa...

Platt 32-tummare *dreglar*

Vad fult att stjäla en dörrdekoration?? Vem gör sådant?? (Bor det kanske en dansk i ditt hus? :P)

när det börjar sa...

Malin: Då skulle du bara veta hur jag avrundade helgen;) Plockade fram all smink, parfym, krämer odyl så att mitt matbord blev täckt. Sedan sorterade jag allt i skolådor och uppdaterade sminkväskan. Det gör ont att inte äga ett badrumskåp eller hyllor. Men redan att veta vad som finns undangömt i skolådor i klädskåpet framkallar njutning. Jag tror inte längre att det bor en materialist i mig. Jag vet.

Jessica: Enormt fult. Men jag tänker fortsätta med att envist hävda att danskar kan vara riktigt trevliga ;)

0008 sa...

*svävar på moln* Åååh...det var kanske det vackraste jg läst idag, rena rama porren. Btw, beg you pardon för att jag påminde dig om hästjävel på nytt. Won't happen again. :)

när det börjar sa...

Du är förlåten! Förresten, borde det väl vara gubbjävlarna. Nää uh, nu fick jag det på näthinnan igen ju.

Anonym sa...

Jag blir allt lite avis på din Wallace på fönsterbrädet. Jag bara älskar Wallace & Gromit. Förresten, har upptäckt Shaun the Sheep också. Har alla dvd's...

Hälsningar från ett snötäckt München

när det börjar sa...

Jepp. Jag vet att du älskar dem. Jag brukar ofta tänka på dig när jag får syn på den. Kanske jag skulle ge Shaun en chans.

Buhu, här har vi ingen snö.