11 december 2008

den där kärleken eller vad det nu var

Jag tror inte att det går att säga det bättre än så här.

För jag kan ju vara lite svår att ha att göra med. Jag tycker om att göra saker på mitt sätt. Jag jobbar mycket, har många intressen och vänner. Läser skräp och teoretiker, sträcktittar på TV-säsonger, tappar lätt bort tre timmar på internet. Jag är cynisk och jag gav nätdejtandet en halvironisk chans. Jag tycker iofs att det finns smarta och roliga killar, men det är ju faktiskt lättare att vara vänner. Man kan väl säga att jag lever lite bredvid mig själv. Jag levde år efter år efter år efter år efter år efter år efter år med någon som var fel på de flesta sätt men jag var ju faktiskt inte singel i alla fall, nejbevars, då kan man ta en hel del skit för sakens skull. Och efter att jag blev av med skitet är det faktiskt rätt skönt att inte ens försöka så där helhjärtat.

Och jag är ju faktiskt ganska nöjd. Egentligen. Ikväll funderar jag på att hoppa över mingel på stadens kulturmottagning och sträcktitta på Californication.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är aldrig fel med Californication.

tapZa sa...

Huvudsaken att du är nöjd :)

Sandra sa...

"Too old to go chasing you around, wasting my precious energy" är från en av mina favorilåtar, som jag inte har lyssnat på länge! Hade den på repeat då när förhållandet var som värst, satt på tåget och grät. Videon verkar va ganska hemsk men låten är bra! http://www.youtube.com/watch?v=XPcjjOrKmJw

Jessica sa...

Bara du är nöjd så! :)

(Och så tror jag faktiskt i min romantiska naivitet att du kommer att träffa Den Rätta typ då ni båda sträcker er efter sista DVD-boxen av någon serie på Anttila ;))

Anonym sa...

Julia: Så sant.

Tapza: Och tacksam över allt annat jag har. Tacksamhet är alltid bra.

S: Hade helt missat den där låten, men nu är den på repeat. Tack!

Jessica: Eller när jag springer ner till R-kiosken i mitt hus för att köpa chips med vitlökssmak ;)