3 augusti 2008

släktkalas

Vissa saker är omöjliga att förklara. Som att jag har ett jobb. Som att jag inte svälter. Som att jag är stor. Och mormor sa idag: "Du borde kanske söka jobb i någon butik, så att du får lön och blir rund om kinderna igen. Du blev så mager så fort. Vet du att du alltid kommer att vara mitt lilla gryn?". Jag skrattade, nickade och sa att jag nog trivs med det jag jobbar med. Jag var förvånad över att hon inte nöp mig i kinderna. Kanske hon trodde att jag skulle gå sönder. Runt halsen hade jag mormorsmors halsband. Imorgon skall jag fira farmor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din mormor e cool och som mormrar (kan man säga så?) borde vara. Ha ett soft kalas nu :)

Anonym sa...

Jo, jag är lyckligt lottad på det viset. Har en cool mormor (man kan väl säga vad man vill, annars kanske mormödrar), en riktig stålfarfar, en supertuffing till morfar och en farmor som är väldigt typiskt farmoderlig.