17 augusti 2008

enligt instruktioner

Klockan 13 fick jag välja mellan att äta soppa eller några smörgåsar. Jag åt två smörgåsar med tonfisk, efter det har jag inte ätit något. Det har nu gått fem timmar och jag är både sugen och hungrig. Om jag ens kunde äta ett kex eller liknande. Får endast dricka klara drycker. Preparerar mig inför morgondagens undersökning. It sucks. Ingen fast föda fram till imorgon klockan halv tre på eftermiddagen. Över ett dygn alltså. Efter klockan åtta imorgonbitti får jag inte ens dricka. Det är sex och en halv timme utan vätska.

Innan jag läste intruktionerna tyckte jag att det var konstigt att man skulle vara sjukledig hela dagen för en högst en timmes lång undersökning. Efter fem timmar utan mat känns det inte så underligt. Jag försöker göra så lite som möjligt för att spara energi och mitt humör.

Inga kommentarer: