20 februari 2013

när det inte blir som man tänkte det, men bättre

För snart ett år sedan målade jag en dinosaurie. Det var väl tur. Då blev det lite färg över som jag kunde använda när jag förstörde ett bord.

Jag har tröttnat på mitt svarta trista soffbord. Fick den smarta idén att med decoupagelack och servetter piffa till det. Det blev inte riktigt som jag tänkte mig. Om man säger så.

Ser det här som en slät bordsyta med svart grund och färggranna prickar?
Inte riktigt.
Som tur gick det att pilla bort. Och om det inte skulle ha varit möjligt
var det fråga om ett billigt bord från Ikea. Men nej, kände ganska onödigt
att sitta där och pilla, efter att jag först försökte sandpappra bort det med
klen framgång.

Jag fick en idé. Utan är tänka efter så tog jag fram den pyttelilla flaska målfärg och började måla. Jag kom inte så långt innan färgen var slut. Det hade jag inte tänkt på. Som tur fanns det mer i affären.

Här ett tips: se till att det finns tillräckligt med färg innan du börjar. Om det inte finns ska du helst se till att det finns mer att köpa.

Slutet gott, allting gott. Också om man inte ska granska det så noga.  

Inga kommentarer: