24 februari 2013

ett foto i timmen

För det mesta brukar jag inte minnas vad jag gjort på födelsedagen. Antagligen främst för att jag inte brukar fira på särskilt sätt just den dagen. I år firade jag veckoslutet innan och dagen innan. På själva födelsedagen försökte jag mest göra sånt jag ville göra just då. Det här var det jag ville göra:

Klockan 9 övervägde jag att stiga upp, men höll ut.

Klockan 10 steg jag upp. Brorsan hade redan börjat städa undan festen. Jag satt mest på en stol.
Klockan elva satt vi vid köksbordet, åt chips och tittade på folk som skrinnade.

Klockan 12 satt vi fortfarande vid chipsskålen, och jag med kaffe.
Jag hade nyss fått det årliga telefonsamtalet av fammo.
Vi tittade inte på skrinnande typer utan tittade på filmer där brorsan spelade squash.

Klockan 13 hade jag flyttat mig till soffan och brorsan åkte hem.
Jag började känna att jag lever igen.
De två sakerna hade knappast något samband.
Klockan 14 skickade mamma en bild på min födelsedagspresent.  Hurra!
Klockan 15 kunde jag inte hålla mig längre. Tyvärr fungerade inte färgpennorna med tapeten.
Färgen ville inte fastna.



Klockan 16 slötittade jag på teve.



Klockan 17 slötittade jag lite mer på teve, samtidigt som jag googlade "sy kläder nybörjare"



Klockan 18 tömde jag diskmaskinen.


Klockan 19 tittade jag på fredagens avsnitt av Voice of Finland.



Klockan 20 åt jag franskisar som lunch/middag.


Efter maten somnade jag på soffan.
Vaknade tjugo över tio, somnade snart igen, vaknade två och gick till sängen för att sova.


Här hittas 2011 och 2012.

4 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

Jag sa ju att det ska vara kritor. Till blommorna.

HQ sa...

En perfekt efterfödelsedagskalasdag med andra ord.

Peppe sa...

Mycket uppskattat inlägg!

när det börjar sa...

Mia, du sa det ja. Måste lyssna lite noggrannare.

HQ och Peppe: En mycket uppskattad dag, innehöll allt man kan önska sig av en postkalasdag.